Microsoft’un yeni ortaya çıkan şirket içi e-postaları ve dokümanları, Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın alma planına karar vermeden evvel, satın almayı planladığı birkaç oyun geliştiricisi ve yayıncısı olduğunu gösterdi.
Verge, Microsoft’un Xbox lideri Phil Spencer’dan şirket CEO’su Satya Nadella ve CFO Amy Hood’a gönderilen şirket içi bir e-postanın içeriğini yayınladı. Bu e-postada Spencer, işverenlerinden Sega’yı satın alma stratejisi için “Strateji Onayı” almak istediği görülebiliyor.
Spencer’ın gönderdiği e-posta’nın bir kısmında, “Sega’nın global coğrafik cazibeye sahip segmentlerde istikrarlı bir oyun portföyü oluşturduğuna ve hem konsol içinde hem de konsol dışında Xbox Game Pass’i hızlandırmamıza yardımcı olacağına inanıyoruz” deniliyor.
Sega ve Microsoft ortasındaki görüşmelerin gerçekleşip gerçekleşmediğine dair bir haber bulunmuyor. Lakin, The Verge’in Nisan 2021’de yayınladığı öteki bir şirket içi doküman, Microsoft’un en azından satın almayı düşündüğü bir dizi diğer geliştirici ve yayıncıyı listeliyordu.
Microsoft’un listesindeki en dikkat cazibeli geliştiricilerden biri de Bungie idi. Microsoft aslında bu geliştiriciyi 2000 yılında satın alarak, 2001’de birinci Xbox konsolu için özel bir lansman oyunu olarak birinci Halo oyununu teminat altına aldı.
2007’de Bungie bir kere daha bağımsız bir oyun geliştiricisi oldu fakat Halo: Reach çıkana kadar Microsoft için yeni Halo oyunları geliştirmeye devam etti. Microsoft, Halo IP haklarını elinde tutarken, Bungie yoluna devam etti ve Destiny oyun serisini geliştirdi. Sony, 2022 yılında Bungie’yi satın aldı.
Listedeki başka oyun geliştiricileri ve yayıncıları ortasında Hitman’in yaratıcısı IO Interactive, Hades’in geliştiricisi Supergiant Games, Pokemon Go yaratıcısı Niantic ve Thunderful, Playrix ve Scopley üzere daha küçük yayıncılar yer alıyor.
Ayrıca bu liste, Zynga’yı da içeriyor. Zynga, daha sonra Take-Two Interactive tarafından satın alındı.
Cevap bırakın